Google My Business

Google My Business is een handige tool van Google zelf. Door gebruik te maken van deze tool kan je zelf aanvullende informatie weergeven als er op je bedrijfsnaam wordt gezocht. Denk hierbij aan je locatie, openingstijden en hoe men met je in contact kan komen. Daarnaast is het mogelijk om berichten te plaatsen van je producten/diensten en aanbiedingen. Ook het plaatsen van eigen foto’s is mogelijk.

Heb je nog geen Google My Business account? Maak er een aan. Kan je hierbij hulp gebruiken? Neem gerust contact met ons op.

Google Analytics

Google Analytics is handig om te hebben op je website en geeft je inzicht in hoe bezoekers je website gebruiken. Hoe ze op je website komen, hoeveel pagina’s ze bezoeken maar ook waar ze je website verlaten en na hoeveel tijd. Google Analytics geeft je dus waardevolle informatie als je iets wilt doen met de optimalisatie van je website. Kijk regelmatig in Analytics om op de hoogte te zijn met hoe je website wordt gebruikt.

Heb je nog geen Google Analytics? Implementeer deze op je website. Kan je hierbij hulp gebruiken? Neem gerust contact met ons op.

Google Search Console

Google Search Console is ter beschikking gesteld om te kijken hoe je wordt geïndexeerd door Google. Ook is Google Search Console er om de zichtbaarheid van je website te vergroten. Zo is het mogelijk om specifiek aan te geven waar je Sitemap staat. Vanuit Google ontvang je meldingen wanneer er een fout wordt ontdekt. Handig om te gebruiken!

Heb je nog geen Google Search Console? Implementeer deze op je website. Kan je hierbij hulp gebruiken? Neem gerust contact met ons op.